Afzetpaal 3m (Zwart) – Holland Pa Webshop  thumbnail

Afzetpaal 3m (Zwart) – Holland Pa Webshop

Published Jan 14, 24
4 min read

Dat betekent dat de grondoorzaken van piraterij aangepakt zullen moeten blijven worden - magazijn signalisatie. Klopt het dat er in april en mei van dit jaar weer schepen zijn aangevallen en dat deze aanvallen zijn afgeslagen door waarschuwingsschoten van particuliere beveiligers? De inzet van de Koninklijke Marine is de afgelopen jaren cruciaal geweest in onze bijdrage aan de antipiraterijmissies en die zal nodig blijven

Die veranderende omstandigheden, ook bij onze krijgsmacht, zullen wij ook moeten betrekken bij de wijze waarop wij naar dit dossier kijken - magazijn signalisatie. Dat is met name zo omdat het aantal fregatten waarmee wij gestart zijn, niet vol te houden is (magazijn signalisatie). Dat leidt ertoe dat er nu nog één fregat actief is

De vraag is hoe wij dat gaan oplossen - magazijn signalisatie. Het VPD-concept heeft vanaf het begin centraal in de belangstelling gestaan. De Kamer is daar buitengewoon kritisch over geweest, niet omdat het niet zou functioneren – het functioneerde prima – maar omdat de vraag was in hoeverre wij het slimmer, kleiner en goedkoper kunnen maken, lean and mean, om daarmee een alternatief te bieden voor private beveiliging

Dus op zichzelf ben ik tevreden over die VPD's. Ik heb zelf ook vaak gevraagd of het anders en beter kan (magazijn signalisatie). Wij hebben daar ook briefings over gehad, volgens mij zelfs ook een besloten briefing, waarin werd aangegeven dat de elf waar de heer Voordewind over sprak, het minimum is waar je mee te maken hebt

Signalisatie Bord

Die VPD's zijn immers nauwelijks op de spot market in te zetten (magazijn signalisatie). Dat vormt een behoorlijk dilemma, want dat betekent dat je een oplossing hebt die voor 30% naar tevredenheid functioneert, al kan het misschien goedkoper, maar die voor 70%, 75% geen soelaas biedt - magazijn signalisatie. Dan denk ik toch terug aan de briefings en de hoorzittingen die wij gehad hebben, waarin met name de vereniging van nautisch personeel en de Nederlandse Vereniging van Kapiteins ter Koopvaardij aandacht hebben gevraagd voor de blinde vlekken





In 2011 is het rapport van de commissie-De Wijkerslooth gepresenteerd. Daarin werd gesteld: als de overheid zelf niet kan beschermen, dan moet zij particuliere beveiliging onder strikte voorwaarden en toezicht mogelijk maken - magazijn signalisatie. Ook dat valt nog steeds, zeg ik tegen de heer Voordewind, onder het geweldsmonopolie van de Staat. De Kamer en onze fractie zijn zeer terughoudend geweest om die grens over te gaan, want het is toch een soort principiële grens

Wat ook veranderd is de afgelopen jaren is dat alle landen om ons heen inmiddels besloten hebben particuliere beveiliging toe te staan, dan wel om artikel 5 toe te passen en die oogluikend toe te staan (magazijn signalisatie). Daardoor is er voor de reders in Nederland een ongelijk speelveld ontstaan (magazijn signalisatie). Ik hoef weinigen hier uit te leggen dat het maritieme cluster van reders in Nederland van gigantische waarde is voor de Nederlandse economie

Ook de KVNR (Koninklijke Vereniging van Nederlandse Reders) heeft de waarschuwing gegeven dat er massaal wordt uitgevlagd als er nu niet snel iets gebeurt (magazijn signalisatie). Wat betekent dat voor de bv Nederland? Wat betekent dat voor de staat van onze reders in Nederland? Onze fractie heeft geconstateerd dat er de afgelopen twee jaar een aantal dingen veranderd is

Wegneembare Afzetpalen. 70x70mm.

De landen om ons heen hebben in grote mate, bijna allemaal, besloten om het al dan niet oogluikend toe te staan. Inmiddels zitten alle belanghebbenden die wij gesproken hebben in de Kamer op één lijn. magazijn signalisatie. Dan denk ik aan het nautisch personeel, de kapiteinsvereniging en de KVNR (magazijn signalisatie). Zij zeggen: beste Kamerleden, doe iets, help ons en zorg ervoor dat dit onder voorwaarden mogelijk wordt



Er wordt steeds meer gevraagd van deze relatief dure capaciteit. Dan kun je twee dingen doen. Dan kun je zeggen: wij houden vast aan ons principe en we laten 70% voor wat het is. magazijn signalisatie. Of je kunt in het belang van de reders, van Nederland en van het heel belangrijke principe dat het geweldsmonopolie bij de Staat moet blijven, tegen het kabinet zeggen: ontwikkel iets waarbij er onder voorwaarden particuliere beveiliging zou kunnen worden toegestaan

Ik kom bijna tot een conclusie, maar ik heb nog wat vragen aan de Ministers, met name over de VPD's en de kosten - magazijn signalisatie. Is het kabinet bereid om de «onrendabele top» van de VPD's concurrerend te maken in prijs met particuliere beveiliging en dat bijvoorbeeld uit het budget voor internationale veiligheid te financieren om zo de reders tegemoet te komen? Dat zorgt voor een level playing field

Latest Posts

Auto Opkoper Emmen

Published Oct 08, 24
7 min read

Auto Opkoper Kortrijk

Published Oct 08, 24
7 min read

Autohandelaar Amersfoort

Published Feb 28, 24
7 min read